BP - Meksika Körfezi Krizi ve iletişimi

19 Haziran 2010 Cumartesi


İnsan eliyle meydana gelmiş dünyanın en büyük çevre felaketi, Meksika körfezi'nde 20 nisan'da gerçekleşen BP'nin petrol kuyusundaki kaza sonrasında BP'nin iletişim taktikleri "kriz yönetimi" adına çok mühim.


Kazanın olduğu ilk günlerde çok büyük bir reklam kampanyası planlayan ama daha sonra stratejisini, parlak reklamlar yapmaktan çok, bir insiyatif oluşturmak ve iş yaparak, yandaş toplamak üzerine kuran BP başarılı bir iş yapmış oldu.
Şuan krizle birlikte, pazarlama takımından, iletişim takımına geçen kriz yönetimi, parlak şekilde websitesinden çok iyi bir şekilde, sosyal medyayı da içine katarak yönetiliyor. (not:twitter'da, yenilenen BP ile girilmiş twitlere yetişmeye çalışmak gereksiz bir çaba oluyor)

Öncelikle krizi tamamiyle kabul etmiş, bundan özür dileyen, en ufak bir temizlik masrafı bile olsa, herkesin bu krizden dolayı kaybettiği iş gücünü/zarar gören ürün/mallerının parasını ödeyeceği güvencesi veren bir BP var. (Bkz. http://www.bp.com/sectiongenericarticle.do?categoryId=9033791&contentId=7062345)
Öte yandan 17 Haziran'da Dauphin Adası'nda, BP ve bu felakete yönelik tüm sorulara açık bir etkinlik gerçekleştirdi. (PR aktivitesi ??- suçluyum, yardımcı olmaya çalışıyorum- )
Kevin Costner'la aslında PR kokan ama çok da iyi oturan bir anlaşma yaparak, yardımsever ünlü bağını da bulmayı başaran BP, Costner'in sahibi olduğu, "Ocean Therapy Solutions" isimli firmadan atık temizleme cihazları satın almış bulundu.

Diğer yandan, Amerika'daki sürücülerin BP istasyonlarından benzin almamak üzerine kurduğu boykotun da hatalı olduğunu belirtmekte fayda var. O istasyonların, BP'nin değil lokal istasyon sahiplerinin olmasından dolayı, boykotun gerçek amacı da hedef şaşırıyor haliyle. BP'nin ortaya çıkardığı çevre felaketinden üzülen ve bunun düzelmesi gerektiğini düşünenlerin aslında BP'den alışveriş yapması gerekiyor olabilir.

Türkiye'de ise, BP Türkiye, bunu tam da eski usul, yani şimdiki Türk yöneticileri şeklinde yürütmek istemiş belli ki. Sayfasında ne bu çabalardan ne de böyle bir kaza olduğundan bahsetme cesaretini gösterebilmiş olan BP Türkiye acaba burada da bunun farkına varabilecek insanların olduğunu, tüm bu Amerika'daki iletişim startejilerinin neden yapıldığını ve ne işe yaradığını düşünmüş değil mi acaba?

0 yorum:

Yorum Gönder

  © Blogger template Noblarum by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP